• 1399/09/05 - 11:57
  • تعداد بازدید: 63
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

نهمین نشست انجمن عکاسان نوجوان سیستان و بلوچستان برگزار شد

 معصومه آقایی مدرس عکاسی

نشست مجازی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان با موضوع «انسان و محیط پیرامونش» برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نهمین نشست انجمن عکاسان استان برگزار شد.

در این نشست، که موضوع انسان و محیط پیرامونش برگزار شد، مدرس عکاسی محیط پیرامون انسان را شامل محیط طبیعی(زیبایی‌های طبیعت) و محیط برساخته( فضاهای شهری، عمومی و ...) دانست و در ادامه در خصوص مستند نگاری، قوم نگاری، مردم نگاری و مکان نگاری برای هنرآموزان سخن گفت و از آنان خواست برای «دیدن» پدیده‌ها و پیرامون وقت و دقت بیشتری صرف کنند.

معصومه آقایی در این بخش از سخنان خود با بیان این نکته که: عکاس از همه چیز و در همه حالتی عکس نمی‌گیرد بلکه با انتخاب‌هایی هدفمند سعی در ارایه‌ی تحلیلی– تفسیری ایده‌ی خود دارد، عکس‌هایی مربوط به جنگ را در گروه به اشتراک گذاشت و با  بررسی و تحلیل آنها دریچه‌ای تازه از تکنیک در عکاسی را به روی حاضران در گروه گشود.

آقایی در ادامه آثاری از هنرمندانی چون ژا کوبریس و دیگر بزرگان عکاسی دنیا را برای اعضای انجمن تفسیر کرد و پس از آن عکاسی مستند در ایران را، با بحث در خصوص ناصرالدین شاه قاجار، نخستین عکاس ایرانی و موضوع عکس‌های او که عموما در ارتباط با دربار بود، آغاز کرد و در پایان پس از معرفی عکاسان معاصر ایران چون کاوه گلستان، نیوشا توکلیان و... بخشی از آثار ایشان را در گروه نمایش داد و برای علاقه‌مندان تحلیل کرد.

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت