• 1401/03/10 - 12:08
  • تعداد بازدید: 94
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
به مناسبت هفته موزه و میراث فرهنگی صورت گرفت:

بازدید اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره پنج زاهدان از موزه‌ی منطقه‌ای جنوب شرق ایران

 بازدید اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره پنج زاهدان از موزه‌ی منطقه‌ای جنوب شرق ایران

مربیان و اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره پنج زاهدان(کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان) از موزه‌ی منطقه‌ای جنوب شرق ایران بازدید کردند

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون سیستان و بلوچستان، اعضای مرکز فرهنگی‌ هنری شماره پنج زاهدان از موزه‌ ی منطقه‌ ای جنوب شرق ایران بازدید کردند.

با توجه به اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با گذشته، فرهنگ، هنر و دیگر دست‌ آوردهای سرزمین و زادبوم خود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همواره برنامه‌ هایی برای تحقق این هدف برنامه‌ ریزی و اجرا می‌ کند.

در همین راستا اعضای مرکز پنج زاهدان از بخش‌ های گوناگون موزه هم‌ چون مردم‌ شناسی، باستان‌ شناسی و بوم‌ شناسی بازدید کردند و میراث فرهنگی خود را شناختند.

قابل ذکر است موزه‌ ی منطقه‌ ای جنوب شرق ایران در زاهدان یکی از جاذبه‌ های گردشگری استان سیستان و بلوچستان و بزرگ‌ ترین موزه در منطقه‌ است که معماری بنای آن از قلعه باستانی «سپ» در شهرستان سوران بلوچستان الگوبرداری شده و دارای هزار مترمربع زیربناست که در ۵ طبقه ساخته شده که در پایان بازدید از آن، می‌ توانید اطلاعات کاملی در مورد ویژگی‌ های باستان‌ شناسی، مردم‌ شناسی، بوم‌ شناسی محوطه‌ های باستانی و نیز آثار کشف‌ شده از شهر سوخته، کوه خواجه، دهانه‌ ی غلامان، اسپید بزمان، شهداد کرمان، جیرفت و خراسان جنوبی به دست آورید.

تصاویر

بازدید اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره پنج زاهدان از موزه‌ی منطقه‌ای جنوب شرق ایران بازدید اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره پنج زاهدان از موزه‌ی منطقه‌ای جنوب شرق ایران بازدید اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره پنج زاهدان از موزه‌ی منطقه‌ای جنوب شرق ایران بازدید اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره پنج زاهدان از موزه‌ی منطقه‌ای جنوب شرق ایران

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت