• 1401/09/17 - 12:19
  • تعداد بازدید: 118
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه

دوره آموزش کارگردانی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

 دوره آموزش کارگردانی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان کارگاه نظری و عملی آموزش کارگردانی را به مدت ۲۴ ساعت گذراندند

به گزارش روابط عمومی اداره‌ کل کانون سیستان و بلوچستان، دوره آموزش کارگردانی در کانون استان برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی، که مدت زمان آن ۲۴ ساعت بود، مدرس کارگاه، تعریف کارگردانی و نگاه کارگردان در آثار کودک و نوجوان را بیان و در ادامه متن نمایشنامه و وظایف کارگردان در قبال آن را عنوان کرد.

رضا عباسی هم‌ چنین نکاتی در خصوص شیوه‌ ی اجرا و تجزیه و تحلیل نمایشنامه را به هنرآموزان گفت و سپس نوشتن بخش‌ های کلیدی نمایشنامه، شخصیت، ماجرا، مکان، دیالوگ، گره و پایان‌ بندی را برای یک کارگردان ضروری دانشت.

اهمیت بررسی پیام کلی اثر، وظایف کارگردان در مقابل نمایشنامه و گروه، ایده‌ ی تکنیک ابتدایی طراحی و میزانسن و استوری برد دیگر بخش‌ های این کارگاه آموزشی، ویژه‌ ی مربیان  فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بود که توسط عباسی مطرح شد.

در بخش عملی نیز همکاران علاوه بر تمرین‌ ها و تکنیک‌ های مربوط به آن، در قالب گروه‌ های گوناگون، نمایشی را اجرا کردند.

رضا عباسی، عضو هیئت علمی دانشگاه و دانش‌ آموخته‌ ی هنرهای نمایشی با گرایش کارگردانی است. درک عمومی هنر، نمایش سایه ترکی و تراژدی قدرت (مقایسه تطبیقی نمایشنامه مکبث و داستان بهرام) از جمله تالیف‌ ها و پژوهش‌ های عباسی است که در دسترس علاقه‌ مندان قرار دارد. نویسندگی و کارگردانی سریال‌ های نمایشی رادیویی، برگزاری کارگاه‌ ها و دوره‌ های آموزشی، کارگردانی نمایش‌ های متعدد و تدریس درس‌ های مرتبط با کارگردانی و هنر هم‌ چون اصول و مبانی کارگردانی، کارگردانی پیشرفته، نمایش خلاق و تاریخ هنر ایران و جهان از جمله حوزه‌ های فعالیت وی در این زمینه است.

تصاویر

دوره آموزش کارگردانی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد دوره آموزش کارگردانی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد دوره آموزش کارگردانی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد دوره آموزش کارگردانی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد دوره آموزش کارگردانی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت