• 1401/10/10 - 14:00
  • تعداد بازدید: 104
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به مناسبت روز بصیرت صورت گرفت

برگزاری نشست بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

 برگزاری نشست بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

نشست بصیرت‌افزایی، دشمن‌شناسی و مقابله‌ی هوشمندانه با تهدیدات فضای مجازی برای نوجوانان با حضور مدیرکل و همکاران ستاد و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون سیستان و بلوچستان، نشست بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی در کانون استان برگزار شد.

مدیرکل کانون استان در این جلسه ضمن اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی و کوتاه شدن دست بیگانگان از منافع کشور گفت: سودای دست‌یابی دوباره به این منابع، دشمنان را به تحرکاتی واداشته که از نخستین روز پیروزی انقلاب آغاز شده و در هر زمان شکل تازه‌ای به خود می‌گیرد.

معصومه هادی ادامه داد: هر کدام از مشکلاتی که بر سر راه انقلاب قرار گرفت، می‌توانست ادامه‌ی این مسیر را با خطرهای بسیاری روبه‌رو کند اما تدابیر هوشمندانه‌ی بنیانگذار انقلاب و مقام معظم رهبری و همراهی آگاهانه‌ی مردم، دشمنان را از رسیدن به اهدافشان ناامید کرد.

وی سپس با بیان مفهوم بصیرت به عنوان دانایی، هوشیاری و شناخت موقعیت گفت: مردم با درک صحیح و فهم به موقع، در بزنگاه‌های گوناگون، بصیرت‌شان را نشان داده‌اند و این موضوع را در طول تاریخ انقلاب اسلامی و بروز حوادث گوناگون می‌توان به روشنی دید.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هم‌چنین افزود: ابزارهای مختلفی برای به انحراف کشیدن مسیر انقلاب و مردم طراحی شده که اگر ناآگاه باشیم، ناخواسته دستاویزی می‌شویم برای نفوذ دشمنان، بنابراین هر شخص لازم است توانایی‌های خود را افزایش دهد و برای این کار نیازمند آموزش‌های مداوم و مطالعه و بررسی هستیم.

هادی با برشمردن بخشی از امکانات وسیعی که فضای مجازی و تبادل سریع اطلاعات در اختیار مردم گذاشته، غفلت از زیان‌هایی که ممکن است این موقعیت برای هر کاربری در پی داشته باشد، را زیانبار خواند و گفت: سواد رسانه‌ای و هوشیاری دو عنصر مهم برای مصونیت از این آسیب‌هاست.

تحلیل مسایل و بررسی زاویه‌های پیدا و پنهان آنها، آگاهی از مسایل پیرامون، قدرت تشخیص سره از ناسره، دقت و درایت مسئولان در انجام وظایف و حل مشکلات جامعه، مراقبت در برابر تحرک‌های دشمن و آمادگی در جهت بی‌اثر کردن آنها از دیگر مواردی بود که مدیرکل کانون در جمع همکاران برشمرد و آنها را موجب ادامه‌ی راه انقلاب و تداوم آرامش و امنیتی دانست که دستاورد خون شهیدان است.

وی هم‌چنین با بیان این نکته که دست‌یابی به اطلاعات شخصی و سازمانی به راحتی امکان‌پذیر است، مواردی را برای حفظ این اطلاعات به همکاران یادآور شد و در پایان افزود: در هر خانواده و جامعه‌ای، حتی در کشورهایی که ادعای پیشرفته بودن دارند، مشکلات و چالش‌هایی وجود دارد که «هم‌اندیشی، همراهی و همدلی» کلید حل بسیاری از آنهاست و ما هم وظیفه داریم با حفظ وحدت و دوراندیشی و انتقال آن به نسل آینده‌ساز کشور، راه را برای ادامه‌ی پیشرفت کشور هموارتر کنیم.

گفتنی است این نشست به مناسبت روز بصیرت در کانون استان برگزار شد.

تصاویر

برگزاری نشست بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزاری نشست بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

0 نظر برای این مقاله وجود دارد

نظر دهید

متن درون تصویر امنیتی را وارد نمائید:

متن درون تصویر را در جعبه متن زیر وارد نمائید *

شخصی سازی

انتخاب حالت کور رنگی

انتخاب رنگ

اندازه فونت